wszystko za życie

"Zamieszkałem w lesie, albowiem chciałem żyć świadomie, stawiać czoło wyłącznie najbardziej ważkim kwestiom, przekonać się, czy potrafię przyswoić sobie to, czego może mnie nauczyć życie, abym w godzinie śmierci nie odkrył, że nie żyłem."

Henry David Thoreau



























Film reżyserował Sean Penn opierając się na prawdziwej historii chłopaka który postanawia odmienić swoje życie. Sprzedaje swoje rzeczy oraz przekazuje oszczędności na cele charytatywne, zmienia swoje dotychczasowe imię na Alex Supertramp i buja się przez 2 lata po stanach Ameryki stopem, towarowymi pociągami, kajakiem...Przez cały ten czas pielęgnuje w sobie marzenie o wyruszeniu w podróż na Alaskę by żyć w dzikiej głuszy...
Książka Jona Krakauera pod tym samym tytułem (na jej podstawie powstał film) zawiera więcej faktów z życia Alexa, autor przemierzył szlak chłopaka by zdobyć potrzebne materiały do jej napisania. Możemy zobaczyć Amerykę nie tą z billboardu i reklamy, ale tą wyalienowaną, poszukującą, nie osadzoną w status quo społeczeństwa... Historia nie dotyczy jedynie buntu, jest opowieścią o poszukiwaniu samego siebie, poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: jak żyć świadomie?

Komentarze

  1. Hmm .To niesamowite, ale tak się składa, że zainteresowałam się niedawno jego biografią.Dokładnie 13 grudnia po znalezieniu tego obrazu . Dziwny zbieg okoliczności .Dziękuję za post o polskich podróżnikach.Nigdy o nich nie słyszałam . Pozdrawiam .u.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytaj książkę! Mnie" ruszyła" niesamowicie ta historia...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz